fredag 5 december 2008

Dörrkranskurs


var jag på förra veckan med min vän Ingela. Det var i Västerås hos Floristutbildarna. Det var verkligen en kul och inspirerande kväll. Vi fick göra en dörrkrans och en bordsdekoration. Dörrkransen lyckades jag plåta idag men i köket där bordsdekorationen står var det alldeles för mörkt. Vi får se om jag kan få till någon bild på den imorgon.




Nu börjar det kännas att julen närmar sig, inte minst för att vi äntligen fått snö
Ha en mysig helg / Kram Liza

17 kommentarer:

Vit Spets sa...

Så härligt för Er att snön har kommit... här har det tinat lite grann men ändå har vi mycket kvar :) Marianne godiset är redan slut... måste införskaffa mera :)

Så roligt att gå en dörrkranskurs, skulle va nått för mig!

Önskar Dig en trevlig dag
//Siv

Viola sa...

Grattis till snön, här ännu en dag med grå himmel och regn, det är så trist, men är nu på väg till landet så skönt, vilken fin krans du gjorde, ha en skön adventshelg, kram

Penseldraget sa...

hej
har kikat runt hos dig...jätte mysig blogg =) kommer gärna tillbaka,kika in hos mig och mitt möbelmåleri m.m..om du har lust.
skön 2 advent
kram pia

Rosa Hemmet sa...

Oj här nalkas lite rosa jul, me like! Vad snygg den var :) Om jag haft en ytterdörr (Alltså i en villa) hade jag nog härmat dig ;)

Mammansblogg sa...

ååå va fin!!

tack för kommentaren om barnens foton. foton i grupp, fint men svårt å få dem å hänga snyggt tycker jag.. men har varit på ikea å införskaffat sex stycken såna tavelhyllor igår så nu ska det spikas å fixas här hemma!!

förresten en arbetsfråga, hur kinkigt är det med presentkort på 1års fotografering som går ut 081231? Vet inte om vi hinner ta nåt den här månaden... =(

Mammansblogg sa...

å tack för grattiset förresten =)

jo...jag skulle oxå gärna sova lite middag om dagarna!! stackars barn...annars får jag väl ha henne där 9-12 varje dag så får hon väl sova när hon kommer hem om hon vill. Jaja..hon vänjer sig väl så småningom, men jobbigt å paja rutiner även om det kommer nya sen iofs...

Mjuka sa...

Så fin krans!
Tävling hos mig
kram Malin

Fru Sirlig sa...

Kul med Kransbindningskurs! det skulle jag också vilja gå på någon gång.
Visst är det trist att snön försvann, vi hade också massor av snö innan första advent. Maja var alldeles förstummad av allt vitt på marken:)
Ha en fortsatt trevlig kväll och vecka.
Kram Heléne

Fru Sirlig sa...

Hej igen!

Läste lite slarvigt visst, fniss Såå fuskigt att ni fått snö, här är alldeles grönt!!...Jag menar att geografiskt sett bor vi ju ganska nära, fast det kommer kanske här med.

Hem ljuva hem sa...

Hej Lisa, jätte fin krans,
Loppis på geijersgatan i västerås (MÄRTAS BOD har utförsäljning på allt inköppris + moms.
MVH CATARINA
ÖPPNAR PÅ TISDAG 16 /12 -08.
Klockan16,00

Mammansblogg sa...

Hej Liza!!
Ville bara titta in å önska dig en underbart God Jul! Hoppas inte granen barrar alltför mycket *ler*
Kram Linda

hvitstil.com/Christine sa...

Liza- hvor er du?

Klem fra Christine

Anonym sa...

Tänker på dig idag när vi ska äta pepparkakscheesecake :D

Du som bor i ett pepparkakshus!

Hoppas allt är bra med idg

Kramar Lena

Mammansblogg sa...

hm jag skrev ju ett inlägg här igår...var sjutton har det tagit vägen??

Pia sa...

Hoppas att allt är bra med dig!

Det var ett ta sedan du la ut något nytt på bloggen och jag saknar dina inlägg!

Jag har gett dig en award eftersom jag tycker om din blogg så mycket!

Kika in hos mig så får du se.

Många kramar Pia

Anonym sa...

Vilken fin krans! Ser fram emot att få ta del av bordsdekorationen också.

Graadskan sa...

Hej Liza!

Jag undrar precis, som många andra, var du blivit av?
Hoppas du och dina nära och kära mår bra!

Kram Camilla