onsdag 5 november 2008

Ful men bra

för ekonomin och miljön är vår luftvärmepump som två mycket trevliga hantverkare kom och installerade idag. Vi har länge pratat om att investera i en sådan då vi bara har elvärme i huset. Inte ens en murstock finns i detta hus som är byggt i början på 1900 talet. Nu slog vi äntligen till och vipps så sitter det en ganska så ful plastlåda i hallen. Den är iallafall inte så stor och ful som jag först trodde, man tänker inte så mycket på den. Ska plåta lite i hallen när jag "fixat" lite så ni får se.




I fredags kom det äntligen en till liten kusin till Molly så i helgen har det varit fullt upp med BB besök, 12 års kalas och Alla Helgona firande. Har inte hunnit med bloggen eller kika in till er andra. Sitter här med en kopp kaffe och ska läsa igen. HÄRLIGT!
Ha en bra onsdag / Kram Liza

10 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Ja..fult kan vara riktigt bra:) Och välbehövligt. Och då blir det ju fint!
Kram Lallis

Anonym sa...

vi skaffade vår luftvärmepump för tre år sedan. Ful? Jag kallar den för rymdskeppet. Egentligen är den hemsk och den sitter i vårt vardagsrum. Trodden jag skulle svimma när jag kom hem och såg vart den blivit placerad. Det vart för trångt i hallen så det var enda stället enligt min man och hantverkarna.

Suck!

Jag har fortfarande inte vant mig men mina bekanta säger att man inte tänker på den. Däremot är det så astt fördelarna uppväger nackdelarna....nästan...

Kram Lena

Vit Spets sa...

Ja visst är de fula men som Du säger bra för miljön & ekonomin...

//Siv

vit och pastell sa...

Hej där! Kul att du är med i min tävling för då hittade jag din mysiga blogg. Härligt!

Kram Maria

IKT i min vardag sa...

Värme är bra, men visst kunde de göra dem snyggare. Vi sov över hos en bekant i förra veckan, hon hade en sådan i hallen och den brummade något vansinnigt, hoppas verkligen inte din gör det.

Vad roligt att du blev nöjd med smyckena, det är alltid så roligt att få höra :)Här är rena rama tomteverkstaden i full gång ;)

Kram på dig!

Viola sa...

Jamen låtsas inte att du ser den,fniss... men att den är super är ju viktigast, kram

Millygarden sa...

Känner mycket väl till dessa mojänger! Min Pappa säljer och instalerar sånna. Kan ju hålla med dig om att dom inte är så fina men du kommer få det riktigt skönt inomhus! För värmen stiger ju till taket och den kallare luften ligger vid golv...nu kommer mojänge dvs värmepumpen tryck ner den värmen och temeraturen hemma hos dig ökar med några grader bara på grund av det.

Har jag missat Leila!! aj då! jag som så gärna vill se.. Vilken dag går hennes program?

Lycka till!
kram Marina

Anonym sa...

Tack för kommentaren om hjärtat.

Det är första gången jag gör ett sådant av rosmarin men min tanke är att det ska torka och vara fint då med, därför har jag bundit ganska så tätt. Jag har ju kvar rosmarinen så jag kan fylla på lite om det blir för glest när det torkar......

Jag få väl visa det lite senare om det fortfarande är fint :D

Kram på dig

Tidsmästarinnan sa...

Men jag har hört att de är jättebra, luftvärmepumparna!

Har du tänkt "pimpa pumpen"? :-)

jag kikar in snart igen och ser hur det blir!
Ha en go kväll - Kram!
Susanne

Mammansblogg sa...

Hihi...pimpa pumpen, det tycker jag var ett bra förslag :)

Ska ni vara borta länge? Annars vill man ju såklart ha den för stämningens skull? Kör ni riktig eller plast?

Tror vi kör kalas helgen före...har inte riktigt bestämt...i våras hade jag stora planer för kalaset men nu när det faktiskt börjar närma sig har jag ingen koll alls på hur jag ska ha det...haha...det är typiskt mig!

Hur länge ska du vara hemma med M?