måndag 17 november 2008

Försöker

febrilt få lite julkänsla! Den har inte riktigt infunnit sig. Jag har köpt tidningar, tittat in till er andra bloggare, köpt amaryllis och hyacinter och nu på morgonen har jag varit i skogen och plockat mossa och granris. Men icke! Vet inte vad som är fel på mig, julkänslan brukar infinna sig i september vanligtvis. Det kanske blir bättre om det kommer lite mer snö...


I fredags gjorde jag mina goda rullader till middag. Då får jag tillfälle att använda vår fina gryta från Le Creuset. De blev underbart goda men bilderna blev inte så bra. Det är svårt att få mat att se god ut på bild tycker jag, särskilt när den inte är så vacker. Nån som har ett tips?



Ha en bra vecka / Kram Liza

3 kommentarer:

Graadskan sa...

Håller med om att det är svårt att få mat att se god ut på bild... Även om jag tycker att dina rullader ser väldigt smarriga ut!!

Jag har precis antagit en utmaning på min blogg och har du inget för dig, så vore det spännande att läsa lite om dina egenheter!

Kram Camilla

Anonym sa...

Jag har inte heller så mycket julkänsla just nu. Kanske det är för att jag är stressad, har massor av saker som ska vara klara till advent men hinner inte som jag borde.

jag fick massor av fina saker till jul från min kompis men jag får inte heller inspiration.

Tror helt enkelt att det behövs lite snö och kyla för att jag ska bli inspirerad.....

Jag tycker i alla fall dina rulader ser goda ut på bild

Kramiz

Viola sa...

Nämen nu blir jag ju nyfiken, gillar verklige rulader, vad var det för något du lagade, vet, det är svårt att få till mat på bild, ha en bra vecka, kram